Dagens träning

Hellloooo. Jag är alldeles full av endorfiner. Jag kom hem från ett gympass på 1 tim 42 min runt tio. Riktigt härligt pass måste jag ändå säga. 
 
Jag åkte hem efter skolan och latade mig rejält. Slängde in några korta pass med plugg mellan latandet medan jag satt i sängen med datorn. Tanken var att jag skulle gymma innan mitt pass som jag hade bokat. Jag hade nämlingen bokat ett zumba-pass 19.40. Men feg som jag var att jag inte skulle gilla det, avbokade jag det istället. Satt ytterligare ett tag framför datorn innan jag kände att nu fasen är det dags att röra på sig. I och med att zumban inte blev av innebar det färre brända kalorier. Så jag kände en viss press att prestera på gymmet. Tog med mig mina koffeintabletter för att öka energin och inte bara lata bort tiden. 
 
Började passet med 20 min på en stairmaster (trampar upp och ner med fötterna som i en trappa, upp o ner, upp o ner) och tänkte att det borde dra igång lite kaloriförbränning. Min uppvärmning gjorde mig bra förberedd inför ryggpasset. Gick bättre än förväntat! För första gången lyssnade jag på hårdrock eller vad man nu kan kalla den musiken jag lyssnade på. Hittade en träningslista på spotify som hette "Pumping Iron", haha. Musiken skrämde mig först men fick igång mig till sist. Efter 40 min hade jag tyvärr bara bränt knappt 300 kcal. Riktigt illa med vad jag brukar göra. Så jag fortsatte i 20 min tills jag nådde 400 ungefär. Nöjde mig inte med det eftersom jag har ett kalorimål att bränna varje dag för att verkligen kunna hinna komma i min balklänning. (Dåligt med tid nu vet ni). Med den energin jag hade kvar ställde jag mig på crosstrainern och kämpade på. Fick ett riktigt härligt flow! Trots att pulsen låg stabilt på 160 kändes det riktigt härligt. Motivationen ökade lite också i och med att det ändå gick ett rätt okej program på tv också, "Helt Sjukt". Så jag kämpade på i ca 40 min. Då hade jag nått 800 kcal. Det fick duga. Inte mitt mål men nära. 
 
Oscar smsade plötsligt att han kunde hämta upp mig och skjutsa hem mig efter gymmet. Bara sådär liksom. Otroligt snällt! Det var kul att få träffa honom i några minuter innan vi särades igen. Ses ju bara på helger. Bästa Oscar. 
 
Nu skyfflar jag i mig lite upptinad färdiglagad kyckling. Orkar inte laga pasta eller nåt till och det är redan gott som det är. Snart blir det dusch för jag luktar inte najs.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0