Puhh

Kom hem för en stund sen från mitt gympass. Skoldagen var väldigt kort, slutade redan kl ett. Gick direkt till gymmet.
 
När jag väl var där hade jag knappt någon ork. Jag satt i soffan ett bra tag innan jag gick in i omklädningsrummet och bytte om. Kände mig bara väldigt trött. Förtstod inte riktigt vad det berodde på. Vad jag faktiskt förstod var att dagens träningspass skulle kännas lite kämpigt. Idag tränade jag bröst, triceps och mage. Det brukar inte alls bränna särskilt mycket. Max 300kcal per pass. Råkar vara så att de är lite för små muskelgrupper för att pulsen ska bli tillräckligt hög. Så jag fick börja passet med en lång konditionsuppvärmning. Resulterade i 35 min på crosstrainern. Jag fick även avsluta mitt pass med en bra tid på crossen, 45-50 min. Allt som allt blev det 900kcal på två timmar. Blir alltid så jäkla svettig. Stackars resenärer på bussen när jag ska hem. 
 
HAHA åååh, ni ska bara veta vad som råkade hända på gymmet. När jag stod i reception och skulle fylla på vatten råkar jag plötslgit PRUTTA. Jag blev så förvånad att jag stod blickstilla, rädd att någon skulle tro att det var jag. Heh, vem annars skulle det va? Jag var i princip den enda motionären där bland alla anställda och det fanns ingen rumsmusik som kunde dämpa ljudet. Min motivation sjönk som en sten att träna. Alltså jag vet inte hur motivationen kan sjunka på en prutt men jag gick i alla fall skamset där ifrån. 
 
Slutkörd efter 45 min kondition. 
 
Och maten jag precis har ätit! Blir en hel del uppfryst färdiglagad kyckling (gjord av mamma) och pasta med det. Snabbt, smidigt och ganska gott. 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att du satsar så mycket med träningen!:) det finns ju massa olika teorier kring träningsupplägg, men fick höra av en snubbe på sats att om man vill bränna fett under konditionsträningen så kan det vara bra att börja med minst 30min styrka då det tar 30min innan fettförbränningen börjar. På det sättet bränner du inte bara kalorier, utan tar av fettet hela konditionspasset:)

2014-04-30 @ 16:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0