Blekis vs Brunis

Sandra kom hem efter att ha varit utomlands under hela vintern, självklart ser hon ut som en jäkla pepparkaka i klassrummet. Smart drag att se fräsch ut bland oss andra fesiga ansiktsfärger. Nadja som är halvindier är ju brun året om och HON av alla människor känner sig blek, ändå är hon nästan brunare än Sandra. Hon kläckte ur sig häromdagen att hon skulle gå och sola solarium. DET, om något, är ej rättvist. 
 
Jag tänkte ta upp kampen om hudfärg, sätta mig in i den och bli en del av samma fräsch-het. Med andra ord bör jag börja sola. Men alltså jag är så jävla lat. För det första så är jag snål. Från egen statistik lägger jag tydligen hellre pengar på mat. Sammanfattningsvis vill jag hellre vara tjock och blek än slimmad och solkysst. (Solariekysst i det här fallet..) Jag solade förra veckan EN gång. Jag låg där och filosoferade och viftade med tårna i takt till musiken som spelades i mina öron. En liten skillnad blev det, men det synns bara om man jämför min vita rumpa men min nysolade bara lite mindre blekare hy ovanför. Ett resmål utomlands skulle inte sitta fel, dessutom fixa brännan snabbt och enkelt. Ge mig pengar tack. 
 
Jaha. Häromdagen gick jag på stan och spenderade mina pengar på kläder för en gångs skull. Det blev ... tre (?) plagg tror jag. En jättefin marinblå blus, en mörkblå kofta/jacka, båda från Gina och en svart blus från H&M. Äntligen lite nya fina kläder. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nadja

Din lolla knäppis :) tur att jag gillar dig så mycket ändå! Du är fin som blekis också ;)

2014-01-22 @ 22:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0