Träning och mat

Direkt efter skolan gick jag till gymmet. Jag har gjort ett nytt upplägg på mina träningspass. Idag var huvudövningen squats som främst tränar framsida lår och rumpa. Utifrån fyra basövningar som träffar särkilda muskelgrupper har jag skapat mitt eget schema. Idag var det alltså framsida lår och rumpa. Någon kanske undrar varför jag inte tränar baksida lår också men den muskeln tränas när man kör deadlifts/marklyft. Imorgon blir det då baksida lår och ländrygg som också träffas av den övningen. Övre rygg lägger jag in på ett separat pass med biceps också. Huvudövningarna jag går efter är squats, marklyft, axelpress och bänkpress. Dessa blir ju fyra separata pass. Ändå har jag valt att träna sex ggr/vecka vilket resulterar i att jag kör två squatpass och två marklyftpass. Mitt nya schema känns jättebra och jag ser fram emot det. Det som fattas är bara kosten som jag nu har tagit tag i. 
 
Om inte mamma lackar ur, så har jag bestämt mig att försöka ta med mig mat hemifrån varje dag. På så vis har jag exakt koll på vad jag får i mig. I skolan brukar det serveras bra och hälsosam mat, men jag vill bestämma själv hur mycket kolhydrater, fett och protein jag får i mig. Jag vill fokusera på att få i mig så pass lite kolhydrater som möjligt (att totalt undvika det är ju omöjligt) därför att då tar kroppen från fettreserverna istället. Fett gör en otroligt mätt, prova att äta 100g ost så kan ni känna hur det känns. Protein är också mättande. Ju mättare jag känner mig desto enklare har jag att avstå sötsaker. Det känns som att det här kan gå ganska bra. Jag måste ju trots allt komma i min balklänning. 
 
Kvällens måltid bestod av en köttfärsbiff med ost på och fetaost inlindad i baconskivor. Det räcker definitivt med fem bitar fetaost/bacon. Det är otroligt mättande och är dessutom väldigt salt för min del. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Coolt, kör hårt. Gillar när du skriver om kost och träning. En liten detalj bara: det är fett som innehåller ca 9kcal/g, kolhydrater och protein 4.

Svar: Oops my bad :P
Anna Cassel

2014-01-28 @ 06:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0