Myror i fingrarna

Aaagghh ... vet inte vart jag ska börja riktigt. Måste skriva av mig. 
 
Igår var det exakt två månader sen jag gymmade senast insåg jag efter att jag hade kört ett otroligt gympass. Att träningen körde sig i botten den 21 maj var att jag hade så stor press på mig att komma i min klänning att jag bara släppte det. Jag insåg mer eller mindre att det var omöjligt. Klänningen syddes om istället och blev snyggare än vad den var när den köptes. Så när det problemet faktiskt var löst struntade jag helt och hållet i min kropp. Studenten vill jag bara få överstökad så jag orkade bry mig om kroppen och vad jag åt. 
 
Nu två månader senare får jag ta tag i den skit jag har satt mig i. OCH alla de kilon som jag har gått upp. Ugh. Efter resan på Kreta sa jag att jag skulle träna på måndagen. Det blev självklart inte så. Jag väntade liksom på den där känslan som kommer plötsligt och gör att man får motivation att träna. Men den kom inte heller. Jag insåg väl att den känslan kommer inte av sig själv. Den måste jag nog skapa. Så igår åt jag en nyttig frukost och åkte till gymmet. När jag värmde upp kändes det så fantastiskt bra att stå där på crosstrainern och röra på mig. Att vara osminkad och känna att man får svettas hur myket det än krävs. Det kändes så befriande! Åh. 
 
Passet gick superbra, kändes superbra och jag brände supermycket. Aven fast jag tränade i totalt två timmar kändes det inte alls jobbigt. Det flöt på så jäkla bra, och även fast jag nyss skrev att jag brände mycket var inte det mitt mål med passet. Ett dagligt mål är att bränna 500/dag men det är lätt, och att jag enkelt flög över den siffran gjorde att jag kunde fokusera på att njuta ordentligt av passet.
 
Igår och idag.
 
 
Inatt kunde jag knappt sova för att jag längtade så mycket till idag för att få träna igen och få känna samma befriande känsla. Igår tränade jag ben och då kan man bränna hur mycket som helst nästan, det är såna stora muskelgrupper. Idag var det bröst och axlar istället och det bränner ju inte lika mycket. Men jag körde lite mer kondition helt enkelt. Och hade jag kört en kvart till så hade jag varit uppe i två timmar o säkert bränt lika mycket som igår också. Men min energi var slut så det fick duga. Som extra kondition körde jag nedvarvning i slutet av passet. Jag åt en halv banan så jag orkade fortsätta på crossen och få lite energi. Jag körde inte särskilt hårt, ca 60-70% av maxpuls, vilket för mig är mellan 120-139 slag/minut. Den procent av max gör att man bränner fett snarare än att bara förbättra konditionen. Har man högre puls än så är det bara konditionen man förbättrar och inte så mycket händer med fettet. 
 
I vilket fall var det underbart att få träna idag igen. Ville nästan inte gå hem. Men nu har jag precis ätit en skål yoghurt med jordgubbar och en ölkorv (??) som jag hittade i kylen, haha. Innehåller mycket fett, men fett blir man mätt av! 
 
Som pricken över i fick jag också kanske mitt hittils livs bästa samtal - JAG HAR FÅTT JOBB!
Så. Nu känns det bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0