Dagarna som gått

Dags att uppdatera lite. Jag har umgåtts med den jag gillar mest hela lediga långhelgen så jag har mest bott i min lilla bubbla. 
 
Valborg hade jag tänkt skulle bli rolig och festlig men Oscar och jag hann inte iväg till en brasa som vi hade tänkt. Vi hade köpt en massa cider och öl till brasan men det blev inget av. Istället fastnade vi på Texas Longhorn. Vi visste inte vad eller var vi skulle äta så vi hamnade där till sist. För min de blev det baconlindad oxfilé. Bad om att få medium-rare, nånting jag aldrig provat. Har bara ätit medium hela tiden på restaurang. Den oxfilén jag fick var knappt rosa så då bad jag om en ny. Fick då en som var väääldigt röd och rå i mitten. Inte vad jag hade bett om. Den sista jag fick var perfekt, förutom att de faktiskt hade glömt bacon. Aja, gott var det i vilket fall! Tiden drog över och vi missade brasan. Det gjorde inte så mycket egentligen. Istället satt vi hemma och myste med lite vin. 
 
 
 
Första maj den kvällen grillade vi eget kött. Köttet snittade vi i mitten, la in vitlök och gräslök och lindade sist in fläskfilén i bacon och grillade den hel på grillen. Till det åt vi potatisgratäng och gognac/konjaksås. Ääälskar både såsen och speciellt potatisgratäng. Och att jag är pro på det. Till maten blev det ytterligare lite trevligt vin. 
 
 
 
Fredagskvällen var vi hos mig och åt en trevlig middag med mina föräldrar. Mamma ville att vi skulle hänga med dom lite. Lördagen var vi hos Oscar igen, han var ensam hemma sen onsdagen. Den kvällen grillade vi igen och åt potatisgratäng också förstås. Denna gång gjorde vi chokladpannacotta till efterrätt! Hade dock i lite för mycket gelatinblad så den blev lite för stel och seg. Aja, gott var det ändå. Med efterrätten i handen såg vi på filmen Thor, den var riktigt bra! Trodde att dessa Marvel-filmer var lite för sci-fi, överdrivna och amerikanska för mig men den var himla underhållande. Slutade med att vi såg Thor 2 på söndagen också. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0